Videncias i Evidencias / Gambin Rot

Per a la seva primera exposició individual, Gambin Rot crea una atmòsfera pictòrica que encaixa perfectament amb la sala que l’acull -una petita nau industrial intacta des de 1994- Desenvolupa un cromatisme en blanc i negre per a representacions d’un passat de lluita industrial, amb glitches de collage a partir de material periodístic.

 

Un projecte de Gambin Rot per a B-MURALS
Juny 2019 - Setembre 2019

 
Gambin-rot.jpeg
 

Gambin Rot (Callosa de Segura, València, 1996) ve desenvolupant des de fa temps un treball multidisciplinari que alterna l'obra de taller amb la pintura mural en l'entorn urbà.

Fa uns mesos va ser seleccionat pel Tuenti Urban Art Project, fet que el va portar a exposar el seu treball a Urvanity 2019. També va ser escollit pel festival Poliniza Dos, participant en la programació a la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica, on actualment està finalitzant el Grau en Belles Arts.

 
 

Videncias y Evidencias és el nom que rep el cinquè capítol del llibre El beso de Judas, fotografía y verdad (pàg. 41-54), de Joan Fontcuberta. Aquest text recull diverses maneres d'entendre la fotografia des de variats punts de vista i, tot això, relacionat amb artistes de diferents camps d'acció.

 

L'exposició parteix de dues premisses relacionals. D'una banda, la importància de la fotografia en el treball presentat i, de l’altra, la visió personal que es té cap a ella a l'hora de representar-la. És aquest caràcter personal cap a la fotografia el que permet a l'artista, de manera humil, sumar-se a la llista d'autors citats per Fontcuberta. La reflexió en l'espectador, respecte a la funció de la fotografia, és un dels punts clau de l'exposició, a més de fer comprendre la relació que existeix entre això que podem anomenar pintura-fotografia.

És així com treballs pertanyents a diferents projectes s'uneixen de manera coherent, per entendre com es relacionen diversos processos creatius, des de la visió personal del mateix artista.

 
 

La memòria esdevé el fil conductor entre els seus treballs pictòrics que, mitjançant l'anàlisi i la reflexió, ens permet conèixer la seva visió personal del record-oblit.

La memòria esdevé el fil conductor entre els seus treballs pictòrics que, mitjançant l'anàlisi i la reflexió, ens permet conèixer la seva visió personal del record-oblit.

 

Fitxa tècnica

  • Pintura, dibuix i collage. 

  • Inauguració: dissabte 8/juny 19 h